Followers

Sunday, August 1, 2010

Mari 'berkenalan' dengan pengkhianat sistem khilafah 1924 - Mustafa Kamal Artatuk



Pengkhianatan Mustafa Kamal Attaturk Terhadap Daulah Islamiah Kerajaan Turki Uthmaniah

Pada 3 Mac 1924 Mustafa Kamal secara rasminya :

- Menghapuskan Khilfah Islamiah.
- Mewartakan pengasingan agama daripada pemerintahan negara.
- Menutup mahkamah-mahkamah syariah.
- Menghapuskan jawatan Menteri Syariah dan Menteri Auqaf.
- Menghalau keluar Khalifah Abdul Majid II serta semua ahli keluarganya dari Turki.

Pada 4 Mac 1925, satu undang-undang baru digubal kononnya bertujuan untuk menjaga keamanan dan kesejahteraan penduduk Turki :

“Dilarang semua bentuk penyebaran artikel bertulis yang boleh membawa kepada murtad (kembali kepada Islam) dan maksiat (syariat Islam). Mana-mana pertubuhan ataupun individu yang didapati berbuat demikian akan mendapat hukuman di Mahkamah Khas.”

Pada 25 Februari 1925 satu lagi undang-undang baru dibentuk :

“Mana-mana individu yang cuba menubuhkan pertubuhan politik yang menjadikan Islam sebagai dasar atau menampakkan ciri-ciri keIslaman, juga yang menyertai pertubuhan tersebut dikira sebagai ‘pengkhianat negara’. Begitu juga individu-individu yang cuba mengkritik kerajaan. Hukumannya ialah bunuh tanpa sebarang sisatan lanjut.”



Usaha MemBaratkan Masyarakat Turki Dan Menghapuskan Islam Oleh Mustafa Kamal Attaturk

- Menghapuskan undang-undang Islam dan diganti dengan undang-undang ciptaan manusia dari Barat (Britain dan Perancis).

- Menutup semua sekolah-sekolah agama dan diganti dengan sekolah-sekolah sekular. Pelajar–pelajar diasuh supaya membenci Islam dengan mengatakan bahawa Islam menjadi punca kemunduran Turki sebelum ini.

- Mengharamkan penggunaan bahasa Arab dalam penulisan dan komunikasi supaya bangsa Turki tidak mampu berhubung dengan bangsa Arab dan tidak memahami al-Quran, Hadis dan isi kandungan kitab-kitab Islam. Azan sembahyang juga mesti dilaungkan dalam bahasa Turki. Al-quran dalam bahasa Arab dilupuskan dan diganti dengan al-Quran dalam bahasa Turki. Seterusnya tulisan Latin diperkenalkan.

- Menghapuskan takwim Islam (Hijrah) dan diganti dengan kalendar Barat (Masihi). Semua hari-hari kebesaran Islam juga dihapuskan. Hari Ahad dijadikan hari cuti mingguan menggantikan hari Jumaat.

- Memaksa semua rakyat Turki mengubah nama mereka yang berasal daripada bahasa Arab atau nama yang mempunyai unsur-unsur Islamik kepada nama lain dalam bahasa Turki dan jauh daripada makna Islamik tersebut.

- Mengharamkan pemakaian Islam yang menutup aurat bagi wanita terutamanya tudung kepala dan niqab, seterusnya menganjurkan hiburan-hiburan maksiat bagi merosakkan pemuda-pemuda Islam, melalaikan mereka dan menyekat kebangkitan mereka.

- Mengharamkan pemakaian kopiah, serban , tarbus dan seumpamanya yang menunjukkan adat pemakaian Islamik bagi kaum lelaki. Mustafa Kamal Attaturk berpandangan bahawa cara yang paling berkesan untuk mengubah mentaliti masyarakat supaya boleh menerima perubahan ialah dengan menukar apa yang berada diatas kepala mereka. Penutup kepala baru iaitu Qubba’ah (Topi yang dipakai oleh orang-orang Barat, dalam bahasa Arab dipanggil Qubba’ah) diperkenalkan dan diwajibkan sebagai lambang kemodenan.

- Membentuk undang-undang kekeluargaan yang baru, yang memaksa semua institusi keluarga mengubah cara hidup tradisi yang dianggap kolot dan tidak bertamadun kepada cara hidup Barat. Contohnya, wanita tidak boleh dipaksa untuk mentaati suami dan diberi kebebasan mutlak dengan slogan ‘Kebebasan Wanita’ dan ‘Persamaan Hak’. Wanita dan lelaki tidak ada beza dalam mendapatkan hak pewarisan harta pusaka. Had umur tertentu ditetapkan bagi anak-anak yang mahu berkahwin. Manakala poligami dan talak diharamkan sama sekali.

- Melancarkan serangan pemikiran dengan memasukkan ideologi-ideologi Barat seperti Sekularisme, Komunisme, Nasionalisme, Liberalisme dan sebagainya.

- Menukarkan gaya hidup masyarakat yang Islamik (Islamic Culture) kepada gaya hidup Barat (West Culture)

Pada 13 Oktober 1923, Mustafa Kamal Attaturk secara rasmi mengisytiharkan bahawa Ankara adalah ibu negara Republik Turki, bukan lagi Istanbul. Tujuan utamanya ialah melenyapkan kenangan silam masyarakat Turki dan umat Islam seluruh dunia akan keagungan Kerajaan Turki Uthmaniah.

Dalam masa yang sama, Mustafa Kamal Attaturk telah menutup Masjid Eithiopia dan Masjid al-Fatih, masjid besar di Istanbul dan dijadikan muzium selepas itu. Selepas kemasukan pelancong-pelancong Barat ke Turki, umat Islam ditegah untuk bersembahyang didalamnya dengan alasan menghormati dan menjaga perasaan pelancong.

Biografi Mustafa Si Pengkhianat



Dilahirkan pada tahun 1881 di Salunik, tempat tinggal penduduk Yahudi Daunamah. Yahudi Daunamah merupakan sekumpulan Yahudi yang bersal daripada Sepanyol dan berhijrah ke Salunik. Salunik pula merupakan satu bandar yang berada didalam negara Greece yang tunduk dibawah kekuasaan Kerajaan Turki Uthmaniah pada ketika itu.

Mereka berhijrah ke Salunik bertujuan untuk membalas dendam diatas kekalahan mereka didalam Perang Salib dan keengganan Khalifah untuk memberikan mereka hak kewarganegaraan di Palestin. Mereka telah menyembunyikan akidah mereka dengan memeluk agama Islam dan memakai nama-nama Islam.

Mereka bertanggungjawab melakukan kerosakan keatas Kerajaan Turki Uthmaniah dengan memasukkan budaya Barat terutamanya kedalam angkatan tentera dan juga bersekongkol dengan pertubuhan haluan kiri bagi menggulingkan Khalifah. Gelaran ‘Kamal’ dalam istilah Arab yang bermaksud sempurna telah diberikan oleh gurunya kerana kemampuannya yang istimewa ketika berada di dalam kelas.



Gelaran ‘Attaturk’ atau ‘Bapa Pemodenan Turki’ pula dianugerahkan oleh Perhimpunan Agung Kebangsaan Turki pada November 1934 apabila Turki berada dibawah pelaksanaan dasar sekular mewajibkan setiap individu menggunakan nama keluarga.

Bapanya berasal dari kawasan pergunungan Albania, dekat dengan sempadan Serbia. Penduduknya amat memusuhi Kerajaan Turki Uthmaniah. Ibunya pula berasal dari keluarga petani, ayahnya berasal dari selatan Albania manakala ibunya (Zubeyde Hanim) dari Macedonia. Sekiranya benar demikian, maka Mustafa Kamal Attaturk berasal daripada keturunan Yahudi.

Mendapat pendidikan awal di Sekolah Fatimah, sekolah agama yang begitu masyhur. Tidak lama selepas itu, ayahnya yang amat membenci syeikh-syeikh agama telah memindahkannya ke sekolah yang lain dengan menggunakan sukatan pelajaran Barat. Di sekolah inilah Mustafa Kamal Attaturk mula diasuh dengan fahaman sekular. Semasa berumur 17 tahun, Mustafa Kamal Attaturk telah melanjutkan pelajaran ke sekolah tentera di Monaster. Sekolah inilah yang digunakan oleh Freemasonry untuk melatih kader-kader mereka.

Semasa belajar di sekolah ini, Pertubuhan Ittihad Wat Taraqqi yang berada dibawah kawalan Britain ditubuhkan. Lalu, Mustafa Kamal Attaturk menyertai pertubuhan itu dengan harapan mendapatkan jawatan. Pun begitu, beliau amat tidak disenangi oleh anggota pertubuhan itu dan tidak dibenarkan mengikut setiap perancangan yang berbentuk rahsia.

Mustafa Kamal Attaturk yang dikenali sebagai manusia yang berperangai lebih teruk daripada binatang itu, sedikit pun tidak mempunyai belas kasihan terhadap manusia dan sentiasa menunjukkan kesombongan diri. Seluruh masanya dihabiskan untuk melakukan pelbagai maksiat. Judi, minum arak dan zina adalah perkara biasa dan rutin hariannya. Beliau juga sangat membenci bangsa Arab dan sentiasa bersiap sedia untuk membalas dendam.

Syeikh Mustafa Sabri didalam kitabnya, An Nakir ‘ala Mungkiri Ni’mah min ad Din wal Khilafah wal Ummah, memberikan contoh kerosakan agama Mustafa Kamal Attaturk dan keburukan sejarah hidupnya. Mustafa Kamal Attaturk pernah ditemuramah oleh seorang wartawan Perancis dan dia mengatakan : “Sesungguhnya Nabi kami menyuruh murid-muridnya menyeru umat lain kepada agama Islam bukannya membina kerajaan.”

Syeikh menjawab kejahilan Mustafa Kamal Attaturk dengan berkata : “Panggilan murid ditujukan kepada sahabat-sahabat Rasulullah saw seolah-olah baginda saw hanya seorang syeikh atau guru sekolah pada pandangan Mustafa Kamal Attaturk atau dia telah menerima pakai cara panggilan Nasrani apabila mereka mengatakan bahawa Hawariyyun sebagai murid Nabi Isa as.

5 comments:

Muhammad said...

Ada kisah yang menyebut yang Ataturk sudah pernah berzina pada usia remaja! Na'udzubillah.. Allah mentakdirkan Khilafah jatuh pada tangan syaitan ini.. Tetapi pada hari ini, adakah sudah ada beribu-ribu orang yang ber'mindset' Ataturk? Na'udzubillah.

Mr. Ree said...

salam...saya share kat fb. (:

abu idris said...

Negara Islam adalah Daulah Khilafah yang dipimpin oleh seorang Khalifah yang telah runtuh pada tahun 1924.

Lihatlah Blog Ar Rayah World News
http://ibnuyassir.blogspot.com/

Untuk mengetahui perkembangan terkini kebangkitan KHILAFAH.

keraspedal said...

dalam buku sejarah tingkatan 6,mustafa kamala dinukilkan sebagai seorang nasionalis yg berjaya memajukan turki..dan kebangkitan rakyat tanah melayu menentang penjajah juga diilhamkan dari manusia laknatullah ini.... urmm...

Tun Teja said...

Manusia laknatullah...
jasadnya x diterima oleh tanah..
mayatnya di letak kan ke laut, lautpun jd panas menunjukkan betapa Allah amat murka...

http://apambaleks.blogspot.com/2011/08/join-koleksi-blogger-malaysia.html

Hari Raya Aidilfitri adalah isu Aqidah umat Islam.Tiada kompromi

Kenapa Iklan Hari Raya TV3 ditarik semula penerbitannya?

Scene 1 - Budak Lelaki Melayu sedang menilik-nilik sebuah buku bergambar di malam yang gelap dalam sebuah pondok buruk beratapkan rumbia dengan bertemankan sebiji mentol. Terdapat sebuah sangkar burung yang tergantung di sebelah kanan tingkap yang terbuka. 1.Budak Lelaki Melayu - Orang Melayu 2.Buku - Bible 3.Pondok Buruk Beratap Rumbia - Kemiskinan 4.Malam Yang Gelap - Islam yang mundur 5.Mentol Lampu - Pencerahan (Illumination) - Lucifer@Iblis 6.Sangkar Burung - Simbol manusia yang terkurung dan terkongkong dengan ajaran ISLAM7.Tingkap Terbuka - Jalan keluar dari kemiskinan dan kemunduran Scene 2 - Close up sehelai mukasurat yang mempunyai gambar sebuah beca bewarna merah dengan berlatarbelakangkan sebuah pokok Krismas dan North Star (Bintang Utara), menutup sehelai mukasurat lain bertulisan JAWI yang diterbalikkan (inverted). 1.Mukasurat Bergambar - Bible (Christianity) 2.Mukasurat Jawi terbalik - Al-Quran yang dihinakan 3.Beca Merah - Samaran untuk kenderaan Santa Claus 4.North Star - Bintang Kelahiran Horus (Dajjal)Pokok Krismas - Simbol Paganism Scene 3 - Keluarnya bintang-bintang kecil beraura yang membawa cahaya dari gambar beca. Budak Melayu delighted (kagum dan gembira). Bintang-bintang berterbangan keluar dari tingkap rumah buruk lalu membentuk sebuah beca merah berlampu lip-lap dengan seorang lelaki separuh abad yang memakai songkok (bukan ketayap) putih dan berambut putih. Lelaki separuh abad mempelawa budak Melayu untuk bersama-sama menaiki beca merah dan seterusnya meninggalkan pondok buruk. 1.Bintang-bintang kecil beraura - Keajaiban, kekayaan, kemahsyuran, kemodenan etc. 2.Lelaki Rambut Putih Dan Bersongkok Putih - POPE - Ketua Agama Kristian 3.Pelawaan Menaiki Beca - Pelawaan Masuk Kristian Scene 4 - Budak Lelaki Melayu dengan seorang Budak Perempuan Melayu masuk ke dalam beca dan terus duduk bersandar. (Scene ini memaparkan kejayaan memurtadkan (merosakkan) Bangsa Melayu) 1.Budak Lelaki Dan Budak Perempuan Melayu - Bangsa Melayu. Scene 5 - Beca terbang ke Pulau Pinang, Teluk Intan, dan Kuala Lumpur. Tempat-tempat ini bercahaya dan bersinar (illuminated) dengan kehadiran beca merah. 1.Pulau Pinang - Tempat Illuminati mula bertapak (Francis Light). 2.Teluk Intan, Hilir P...erak (Anson) - Ada Illuminati Lodge kat sini. Rotary club pun bersepah. 3.Kuala Lumpur - Malaysian Illuminati punya capital. Scene 6 - Tiba-tiba ada satu pasangan tambahan budak lelaki/perempuan melayu dalam beca. 1.Pasangan Melayu Extra - Murtad dan kerosakan makin berkembang dan mendapat sambutan Scene 7 - Beca berhenti depan unit kondo. Satu pasangan budak Melayu lagi diorang pickup. Budak Melayu Kampung gembira sampai bercahaya-cahaya mukanya. 1. Kondo - Bandar/Middle Class. Budak kampung dah diterima oleh orang bandar. Masuk Kristian adalah cool, urban, modern dsbnya. Scene 8 - Seorang budak perempuan memeluk seorang budak perempuan lain dari belakang. Kepala seorang budak lelaki hanya tersengih di tepi pasangan tersebut. 1.Pasangan Budak Perempuan Berpelukan - Lesbianism/Feminism 2.Kepala Budak Lelaki Tersengih - Lelaki yang tak dipedulikan dan diperbodohkan. Scene 9 - Beca terbang merentasi sebuah pulau. 1.Pulau - Singapore lah. Scene 10 - Beca terbang merentasi awan dan menuju ke sebuah kawasan pergunungan. Kelihatan sebuah masjid di sebelah kiri, budak-budak Melayu tak mempedulikan kewujudan masjid malah lebih tertarik dengan pemandangan di bawah beca terbang. 1.Kawasan Pergunungan (Bukit-bukau) - tempat tinggal Jin 2.Masjid Kecil - Agama Islam yang lemah Scene 11 - Budak-budak Melayu sudah mendarat dan terus berlari sambil menunjuk-nunjuk ke arah Masjid yang terletak jauh disebalik jurang yang dalam sambil ketawa berdekah-dekah. Terdapat dua tangan misteri yang juga sedang menunjuk-nunjuk ke aras masjid. Sebuah bangunan misteri berada di antara masjid dan budak-budak Melayu. 1.Bangunan Misteri - Sebagai cover up (Yang sebenarnya ditunjuk-tunjuk adalah Masjid) 2.Perbuatan Menunjuk Menggunakan Jari Telunjuk - Perlakuan Biadab

KuRma (KuRindui Ramadhan)

Muhammad Mus'ab Muzahar - muspalestina - mustrategy - muscomplicated

Muhammad Mus'ab Muzahar - muspalestina - mustrategy - muscomplicated
"Generasi muda ialah rahsia kehidupan umat dan mata air kebangkitannya.Sejarah umat ialah sejarah para tokoh yang dilahirkannya,yang memiliki AQIDAH yang kuat dan ROH yang membara.Kuat lemahnya umat sesungguhnya diukur dari sejauh mana kemampuan 'rahim' umat itu dapat melahirkan tokoh yang memenuhi syarat rijal yang sebenarnya"

Atheis - Ska - Punk yang lebih 'Palestina'

Video menunjukkan sekumpulan Atheis berfahaman sosial SKA Punk mewakili kaum Yahudi anti Zionis.Umum mengetahui bahawa tidak semua orang Yahudi berfikiran kejam seperti Zionis.Malahan,Fenomena yang berlaku pada tahun 2000-an menunjukkan semakin ramai Rabbi Yahudi lantang mengutuk kekejaman Zionis di palestin. p/s Band diatas tidak mewakili Aqidah umat Islam !! Persamaannya hanyalah pada 'kebencian' mereka terhadap Zionis laknatullah.

{ وَٱلْقَمَرِ إِذَا تَلاَهَا } and [by] the moon when it follows her, rising after she has set(91:2)

muspalestina dan ummah

muspalestina dan ummah
"Bila kau bergelar DAIE kau wajib sedar bahawa jiwamu tidak boleh selamanya REMAJA..Kata AsSyahid Hassan Al- Banna"Tanggungjawab melebihi masa yang ada"..Tarbiyyah yang bersalutkan ILMU dan CABARAN lah yang dapat mendewasakanmu..tetapi cukupkah sekadar menerima tarbiyyah?Sampaikanlah kepada Syabab,sedarlah wahai Fatayat,kalian bukan memulakan perjuangan,tetapi kalian adalah PERMATA -PERMATA yang menyambung perjuangan anbiya'